Sunday, February 10, 2013

Banyak Tonton TV Mandulkan Lelaki

Tonton TV mandulkan lelaki
Banyak menontonTV boleh menyebabkan lelaki menjadi mandul? 
Tak tahu la betul ke tidak. Saya memang dah jarang sangat tengok TV ni. Program TV yang saya tengok cuma History Channel, National Geographic, Discovery Channel, AFC dan saluran sukan. Itu pun kalau ada program yang menarik. Movie saya layan kat PC je.

Tapi satu kajian yang orang US buat le, ni Sekolah Perubatan Awam Harvard yang buat. Dorang kata kalau banyak sangat tonton TV ngan main computer game ni boleh menyebabkan penurunan jumlah sperma. Pendek cerita mandul la tu. Sebab kalau sperma korang kurang, maknanya anak korang pun kurang la. Atau tak da langsung.

Pengkaji-pengkaji ni kata lagi, kalau lama sangat tonton TV kita akan jadi tidak aktif. Maka sperma pun jadi tidak berkualiti. Berbanding dengan mereka yang selalu bersenam sekurang-kurangnya 15 jam seminggu. Alamak!..aku kurang tengok TV dah tapi dalam seminggu aku bersenam 2 jam je. Kena tambah lagi 13 jam ni. Aku mesti aktifkan sperma aku hahahaha.


No comments:

Post a Comment